NUSRAT’A BİR ÖDÜL DAHA

Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından, Çanakkale ruhunun gençlere dijital mecralardan da ulaştırılması amacıyla geliştirilen "NUSRAT" mobil oyunu, GameX 2015 Uluslararası Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı’nda, “en iyi mobil oyun” dalında birinciliği elde etti.

24 ARALIK 2015
Adınız-Soyadınız  
Göndereceğiniz E-Posta Adresi   
Yazacağınız E-Posta adresi başka bir amaçla kullanılmayacaktır.
Mesajınız 
HABERİNFOTOĞRAFLARI
Toplam 147 bin 384 kişinin katıldığı  fuarda ziyaretçilerin  yoğun ilgi gösterdiği NUSRAT, Android ve iOS platformlarında  en çok indirilen oyunlar arasında da yer alıyor.  Mobil oyuna 1 milyondan fazla kişi ulaştı.

Oyunun ilk bölümünde sınırlı sürede düşman gemilerine yakalanmadan mayınların döşenmesi bekleniyor. Oyunun diğer bölümlerinde de tarih bilgileri doğrultusunda sırasıyla 18 Mart Deniz Muharebesi, Tekke Koyu Çıkarması, Kirte Köyü Muharebesi, Arıburnu Çıkarması ve Conk Bayırı mücadeleleri yansıtılıyor.

Kullanıcılardan gelen yoğun istek üzerine NUSRAT-2 oyununun hazırlanması için de çalışmalara başlandı.

Oyunun içeriğindeki bölümler ise şöyle:

1. Deniz Muharebeleri
a. Nusrat Mayın Gemisi ile Mayın Döşeme
Sisli ve yağmurlu 7 Mart 1915 gecesinde, Nusrat mayın gemisi ile, düşman gemilerinin projektörlerine aldırmadan elimizde kalan son 26 mayını Karanlık Liman’da düşman gemilerinin manevra alanlarına başarı ile bırakılması, Çanakkale Muharebesi’nin en önemli dönüm noktalarından birisidir. Nusrat’in, mayın dökülecek yeri çok iyi seçmiş olması öylesine büyük bir başarıydı ki, 18 Mart Zaferi’nin başlıca etkenlerinden birini oluşturmuş, Türk topçusuyla birlikte Nusrat’in bu hizmeti büyük olmuştur. 

Oyuncu bu bölümde, Nusrat Mayın Gemisi'nin dümenine geçerek, tıpkı muharebede olduğu gibi, 26 adet mayını gün ağarmadan ve düşman projektör ışıklarına yakalanmadan boğaza döşeme görevini gerçekleştirmeli ve limana geri dönmelidir.

b. 18 Mart Boğaz Harbi
Sabah başlayan ve gün bitimine kadar devam eden, Menzili ve tahribat gücü düşük Osmanlı topları ile sayıca bizden çok üstün olan ve dünyanın en güçlü deniz donanmalarına karşı verdiğimiz şiddetli bir deniz muharebesinin yaşandığı andır 18 Mart. Oyuncu, tıpkı 18 Mart 1915 tarihinde yaşandığı gibi sahip olduğu farklı menzil, farklı tahribat gücü ve farklı mermi doldurma hızlarına sahip 3 Osmanlı Top Bataryası’nın başına geçerek, Çanakkale Boğazı’nı geçmeye çalışan düşman gemilerine izin vermemelidir.

2. Kara Muharebeleri
Çanakkale Deniz Savaşları’nın, 18 Mart 1915 tarihinde Müttefik donanmasının başarısızlıkla sonuçlanan boğazı geçme harekâtı ve bu sıradaki gemi kayıpları ile sınırlı değildir.Kara muharebeleri bundan sonra başlamış ve 1916 yılının Ocak ayına kadar devam etmiştir. Düşman tarafından 25 Nisan 1915 gecesi, 6 farklı koydan Gelibolu’ya çıkarma yapılmıştır. Bu koylardan ikisi oyunumuzda bulunmakta ve Osmanlı perspektifinden çıkarmaların hissiyatı gözler önüne serilmektedir.

a. Tekke Koyu Çıkarması
Oyuncu, sahip olduğu tüfek, tabanca, süngü ve az sayıda mermisini kullanarak, Filikalar ile Seddülbahir’e çıkarma yapan ve sayıca çok üstün olan düşman kuvvetlerinin Vatan Toprağı’na ayak basmalarına ve ilerlemelerine izin vermemelidir.

b. Kirte
Oyuncu, Kirte’yi ele geçirmek üzere taarruza başlayan düşman kuvvetlerine öncelikli olarak elindeki tek top ile karşılık vermeli, sonrasında siper muharebesi ile karşı koyarak Kirte’ye ilerlemesine izin vermemelidir. Oyuncu, tüfek, süngü ve az sayıda mermisi ile belirli bir süre siperini savunabilirse, yardımına destek kuvvetleri gelecektir.

c. Arıburnu (Anzac) Koyu Çıkarması
Oyuncu, Sahip olduğu tüfek, tabanca, süngü, makineli tüfek, top ve az sayıda mermisini kullanarak, denizden çıkarma yapan düşman kuvvetlerinin Vatan Toprağı’na ayak basmalarına ve ilerlemelerine izin vermemelidir.

d. Conk Bayırı
Oyuncu, öncelikli olarak düşmanın makine tüfek siperlerine sızarak etkisiz hale getirmelidir. Makineli tüfekleri ele geçirdikten sonra hücuma kalkarak, mermisi, mermisi bittiği anda ise süngüsü ile düşmana saldırıya geçerek etkisiz hale getirmelidir.